- stap 1: Neem direct contakt op met de dierenambulance in uw regio en met Amivedi. Misschien heeft de vinder zich al gemeld.

- stap 2: Is uw dier bij ons geregistreerd ? En heeft u al een Formuliernummer ontvangen?  Vermeld de vermissing dan op de Persoonlijke Pagina van uw huisdier. Daar kunt u tevens een foto toevoegen en aangeven dat uw contactgegevens getoond mogen worden. Een vinder kan u dan sneller bereiken.

Heeft u géén Formuliernummer, kijk dan HIER

- stap 3: Zorg ervoor dat iedereen in uw omgeving weet dat het dier gezocht wordt. Meldt de vermissing bij uw dierenarts en eventuele andere dierenartsen in uw regio. Hang briefjes op bij snackbar en supermarkt, licht buren in, doe melding bij lokale dierenhulporganisaties, uw Amivedi-afdeling (via www.amivedi.nl), het regionale dierenasiel, enz.

Wilt u het s.v.p. ook op de Persoonlijke Pagina van uw huisdier melden als hij of zij weer terecht is? U doet dat eenvoudig door de vermissing te wissen.