Informatie over chippen en registreren

De behoefte om een dier te kunnen herkennen kan veel redenen hebben. De belangrijkste daarvan is dat u gewaarschuwd wilt kunnen worden als uw dier gevonden is. De vinder weet niet zomaar van wie een dier is. Maak het die vinder gemakkelijk, geef uw huisdier een wereldwijd unieke code mee, dus laat hem/haar chippen èn registreren.

Hoe weet ik of mijn gechipte dier geregistreerd is?

Om te weten of de chip van uw hond, kat of ander dier al bekend is bij de databank van Stichting CHIP typt u het chipnummer in het zoekveld rechts bovenaan deze pagina. Is het dier bij ons nog niet bekend, volg dan de stappen onderaan deze pagina.

Als uw dier nog geen chip heeft

- stap 1: Maak een afspraak bij uw dierenarts of chipper voor het chippen. Dat is een injectie, dus het kost niet veel tijd en er is bij honden en katten geen narcose nodig.

- stap 2: En nu komt het belangrijkste: dat chipnummer moet geregistreerd worden in een erkende databank, met als doel dat uw gegevens via deze databank kunnen worden terug gevonden.

- stap 3: De meeste dierenartsen en asielen hebben een inlogcode bij Stichting CHIP. Zij kunnen uw huisdier daarom direct online registreren. Informeer vooraf of zij dit voor u doen.

- stap 4: Indien u zelf de registratie moet regelen, vraag uw dierenarts dan direct om een bevestiging. Dat kan een handgeschreven verklaring zijn op hun briefpapier of een factuur waarop ook het chipnummer vermeld is. Mail die naar info@stichtingchip.nl met het verzoek tot registratie. Maak tegelijkertijd 9,95 euro naar ons over op bankrekeningnummer NL53RABO0170062120 en vermeld daarbij het chipnummer.

Mijn dier is al gechipt. Kan hij toch nog bij Stichting CHIP ingeschreven worden?

Ja zeker !  Volg daarvoor stap 4 van de instructies hierboven.