Stichting CHIP For the professionel registration of your pet.
Search microchip:

Information about microchipping

Als uw dier nog geen chip heeft

De behoefte om een dier te kunnen herkennen kan veel redenen hebben. De belangrijkste daarvan is dat u wilt weten waar het dier is. En u wilt gebeld kunnen worden als uw dier gevonden is. Meestal weet een vinder niet van wie het dier is. Maak het die vinder gemakkelijk, geef uw huisdier een wereldwijd unieke code mee, dus laat hem/haar even chippen.

- stap 1: Maak een afspraak bij uw dierenarts voor het chippen. Dat is een injectie, dus het kost niet veel tijd en er komt geen narcose aan te pas.

- stap 2: Print het inschrijfformulier uit die u op deze site aantreft. Vul thuis alvast de beschrijving van het dier in en uw eigen gegevens. Vergeet niet een tweede telefoonnummer op te geven.

- stap 3: Laat uw dierenarts na het chippen de sticker op het formulier plakken, een stempel zetten en datum en handtekening invullen. Stuur het formulier zo snel mogelijk op naar Stichting CHIP. Hoe eerder we de gegevens in de computer hebben, hoe eerder we er gebruik van kunnen maken indien nodig. Na enkele weken krijgt u van Stichting CHIP een registratiebewijs thuisgestuurd. Bijgevoegd is een acceptgiro. De levenslange inschrijving van uw dier kost slechts 5 Euro eenmalig. Dit bedrag kunt u d.m.v. de acceptgiro voldoen.

Mijn dier is al gechipt. Kan hij toch nog bij Stichting CHIP ingeschreven worden?

Ja zeker ! Vraag per telefoon (040-2869492) een inschrijfformulier aan. Vul het in en laat uw dierenarts even ondertekenen dat alles klopt. Zodra wij het ontvangen hebben worden de gegevens ingeschreven en kunnen we u bellen als uw dier gevonden zou worden. Binnen enige tijd ontvangt u de registratiekaart.