RCA Databank

Welkom op de landingspagina voor de klanten van de RCA-Databank,

Met het inloggen op www.rca-databank.nl komt u automatisch terecht op deze landingspagina omdat wij – RCA dus - hebben wij besloten om te gaan samenwerken met de Stichting CHIP en onze databases te koppelen.
Nu de samenvoeging van de databases een feit is komt de site van de RCA-Databank te vervallen en iedereen die vanaf nu inlogt wordt automatisch doorgezet naar de site van Stichting Chip, www.stichtingchip.nl

Gezamenlijk kunnen wij voldoen aan:
-    Ministeriële erkenning;
-    Doormelden van registraties aan EPN (European Pet Network)
-    Doormelden van honden aan CDD (Centrale Databank Dieren) van het ministerie

Dankzij deze samenwerking proberen wij de operationele kosten laag te houden.

Gegevens opvragen
De geregistreerde gegevens kunnen opgevraagd worden door recht boven in het Chipnummer zoekveld het 15 cijferige chipnummer in te vullen. Druk nu op de <Enter> toets. Een voorbeeld van het zoekresultaat staat hieronder.

Gegevens beheren
Om bij uw gegevens te komen klikt u met de linkermuisknop in de bovenste balk op “PERSOONLIJKE PAGINA”. Voer nu bij 'Chipnummer' het 15 cijferige nummer van uw dier in en bij 'Formuliernummer' het nieuwe wachtwoord wat u van CHIP ontvangen heeft. Indien u daar nog niet over beschikt mailt u ons een kopie of digitale foto van het oude registratiebewijs of het dierenpaspoort.

U kunt onder andere een foto koppelen aan uw registratie, maar u kunt ook uw gegevens wijzigen door onderaan op de button “Gegevens wijzigen” te klikken.

Op deze pagina kunt u door op een van de buttons te klikken met de linker muisknop, achtereenvolgens:

Mocht u vragen hebben dan kunt u die het liefst per e-mail stellen: